Bloggen och jag

Vi har en speciell relation, bloggen och jag. Ibland har vi ingen kontakt med varann på flera månader, ibland inte på ett helt år, men rätt som det är så finns behovet av att ta upp kontakten igen när man behöver någon att dela med sig av sina tankar och kval - och som om ingenting har hänt så bara ligger den där och väntar på att få sällskap.

Av någon anledning så är det oftast under sena nätter som skriv-fingrarna kliar som mest. Inatt kan jag inte sova, jag har börjat vända på dygnet igen. Det är en bieffekt man får ta av att gå på grymma konserter flera kvällar i rad, umgås med trevliga människor eller sitta uppe och måla/spela gitarr/läsa en bok/sticka nya vantar eller någonting annat som tillfredsställer den kreativa, rastlösa själen.

Jag har förresten gått över till "den mörka sidan" och börjat spela jazz nu, den klassiska sidan får vila och komma fram när lusten smyger sig på. Det känns som helt rätt beslut, äntligen får man spela låtar med lite sväng i :)

Ikväll var jag på konsert med Ebbot Lundberg och Norrbotten big band - DÄR kan vi snacka om att det svängde! Riktigt härligt gung.


Ja... det var allt från Norrland.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0