Norrsken och musikmiddag

En helt fantastisk dag!
Jag börjar faktiskt komma in i rutinerna lite grann nu, jag spelar piano igen (wihoo!), läser i en massa böcker och hinner faktiskt ändå göra massa roliga saker också. Som t.ex. musiklärarmiddag med tvåorna!
Det bjöds på Tacos, skratt och lite för mycket grädde. På vägen hem så fick jag dessutom njuta av ett storartat magnifikt norrsken! Hela himlavalvet öppnade sig för ett smaragdliknande grönt skimmer och natten tycktes lova en alldeles glasklar stjärnskådarnatt.
Ja, världen här uppe är riktigt vacker, till och med hösten känns livfull och fin. Ja jag börjar faktiskt längta litegrann efter den hårda, kalla, bitande, arga vintern. Lite pärlskimmrande frost och mörka kvällar med te och värmeljus samt  pulsande promenader i ett vitbeklätt vinterlandskap.
 
Det är inte så dumt att vara norrläning trots allt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0