Pianopremiär och lägenhetspyssel

Det är så fruktansvärt sent och jag borde sova egentligen. Men jag känner att jag måste bara få skriva av mig lite först, efter en sån här fantastisk dag.

Idag hade vi pianokonsert med alla de klassiska pianisterna på skolan. Äntligen fick vi våran premiär för det här läsåret och äntligen har jag kommit ut ur garderoben och visat mina vänner i Piteå vem jag är. Det gick faktiskt riktigt bra också! Och jag spelade utantill och allting och jag var knappt ens nervös! När jag tänker efter, så var det nog antagligen mitt bästa "konserttillfälle" hittills. I alla fall första gången som det känts så rätt och enkelt.

Efter den trevliga konserten tog jag den lilla promenaden hem till min lägenhet - helt ny-tapetserad och fin. Nu har jag inte längre orange-gula varma sommarväggar, nu är det vitt och sterilt som hos alla andra. Men det blev faktiskt riktigt bra, det är ju alltid fräscht med lite nytt i sin boning. Tur att jag i alla fall har egna möbler som gör mitt lilla kryp-in lite mer personligt.

Så då var det bara att börja städa bort allt bygg-damm som tapetseraren släpat in. Först dammsuga överallt, sen moppa hela golvet, och sen drog pysslet igång med att få fram alla saker igen med allt från gardin, fruktskål, matta och annat smått och gott.

Sen avslutade jag hela min kväll och dag med te i en kronärtskocks-glasburk tillsammans med Albin och Jessica hemma hos Jessica.

Så nu ska jag krypa ner i sängen och tänka tillbaka på en helt fantastisk dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0