En fördjävlig verklighet

Jag har suttit bänkad vid tvn sedan igårkväll. Jag kan inte sluta läsa tidningsartiklarna eller titta på nyheterna för att försöka förstå. Men jag förstår inte... Jag ser platser på tv där jag har gått och där jag har träffat människor jag känner. Det jag hör och ser kan inte vara verkligt, men det är det.

85 unga människor har hittills uppgetts döda efter skjutmassakern på ön Utöya, människor med drömmar och livsmål. 7 människor är bekräftat avlidna efter explosionen i Oslo centrum. Båda siffrorna kan stiga.

Det är många kännslor som snurrar. Jag känner mig arg, ledsen och förbannad. Jag är förvirrad och förstår inte vad det är jag ser och hör. Jag tror inte på dödsstraff, men denna man som har gjort detta (En 32årig norrman som är starkt högerextrem och Anti-Islam) kan vara tillbaka i friheten om 14 år igen. Jag känner ett starkt hat till det han har gjort. Förbannade idiot.

Denna fruktansvärda massaker har förstört flera människors liv och krossat ett land som för många är en symbol för fred. För mig är detta vackra land också en symbol för drömmar, och närapå ett andrahem.

 

Norge finns i mina tankar <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0