Saga i skönhet

Jag är trött på mitt eget letande efter kärleken i varje gathörn.

Jag vill inte mer, vill inte mer.

Letandet gör bara allting så opersonligt och tråkigt, jag vill inte ha det så!

Fast jag vet inte, jag har ju inte riktigt förstått det här "spelet". Jag kan inte reglerna och jag vet inte hur det ska gå till. Vad handlar det om egentligen? Vad är det man vinner?

Samtidigt så gillar jag sagan, för det finns magi i den. Inte någon övernaturlig sort, absolut inte, utan bara den sorten som kallas skönhet.

Därför gillar jag den här sagan, för det finns en hel del skönhet i den. Den är fruktansvärt vacker.

Egentligen är det väl det enda man behöver, den lilla dos av skönhet som gör att man myser lite innombords? Räcker det inte med att bara gilla sagan?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0