Människor som finns runtomkring.

Är det inte lite sjukt med alla människor som man möter som man liksom blir beroende av utan att de själva ens vet om det? Jag har några exempel på sådanna människor som knappt kan räknas till skaran av "mina bekanta", en del som jag bara träffat en gång o.s.v. Men även om de här människorna egentligen inte har någon stor betydelse i mitt liv så är de på något sätt viktiga. Kanske har det bara med bekräftelse att göra, att de här människorna får en att känna sig bra på något sätt. Eller kanske kan det vara så att man har en längtan efter någonting som just den här människan råkar ha i sitt liv. Någonting speciellt som man upptäcker att man vill ha.

Skumt det där med hur hjärnan fungerar. Ibland känns det som att den lever sitt egna lilla liv.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0