Frustrerad av kärleken

Är kärleken viktig? Kan man leva utan den, eller dör man då? Hur ser jag på saken, vill jag ens hitta någon att bli kär i eller är det bara massmedia som hjärntvättar mig till att drömma om det?
Finns det någon anledning att ens fundera, eller ska man bara låta sig och sin kropp vara ett köttsligt objekt på marknaden, redo att tas i bruk närhelst det behagas? Är det kanske osmart att prata och skriva mycket om kärlek, då det antagligen bara vattnar alla utopierna och ångesten ännu mer?
Om det nu skulle finnas någon där ute, vem kan det vara och hur skulle vi träffas? Skulle jag ens märka det, om drömprinsen stod mitt framför mig med princesskronan utsträckt rakt mot mig?

Har alla ett öde att följa? Kan man ändra på sitt öde? Kan man förstöra någonting som från början byggts ur kärlek?
Har jag ett öde? Har jag förändrat mitt öde? Har jag förstört kärleken?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0