Kanelbullar och tropisk värmebölja

Det är SOMMAR i Karlstad nu! Och det är aldrig ett bättre passande tillfälle att göra sig en tallrik full med frukt än när det är så varmt så att man börjar undra vilket land det var nu igen?

 

Har äntligen (Ä-N-T-L-I-G-E-N-!) bokat in tid på körskolan nu! Det var nätt och jämnt att jag fick skriva in mig på teorilektionerna, det hade nämligen precis blivit fullbokat över hela Juni. Inte alls bra, eftersom Juni är den enda månaden jag kommer att ha tid, för i augusti så blir det ju Kävesta!

Jag började verkligen ställa in mig på att det antagligen inte blir något körkort i år heller, och därför kanske inte alls. Jag har ju väntat så länge nu på att få komma igång, och det var ju trots allt därför som jag lämnade det fantastiska landet Norge.

 

En knapp timme senare ringde det på min mobiltelefon, och den snälla (underbara härliga) människa som jag pratat med tidigare meddelade att hon samtalat med både sin chef och sin kollega - som sagt att "självklart ska vi försöka klämma in henne!"

 

TACKTACKTACK! Blev så glad så jag var tvungen att stanna cykeln för att kunna fortsätta prata. Det verkar visst som att det blir körkort snart trots allt! YES!

 

En riktigt härlig försommar dag avslutades med egenbakta kanelbullar ute på verandan tillsammans med Jon och Susanne (och några heta diskussioner om musikgenrer) medans solen stod som en tropisk frukt på himlen.

 

Imorgon kommer David hit och stannar över helgen! Wiho!:)

Retodik
2010-05-20 @ 00:05:17
URL: http://retodik.blogspot.com

Bra! Du förtjänar verkligen något bra! Vad var det de snälla människorna fick dig inklämd i?



En som älskar dig




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0