Ekonomisk kris

Nej nu är det verkligen på bristiningsgränsen i kassan alltså!

Nu till helgen skulle mina kära vänner komma till stan och jag tog tillfället i akt att komma hit jag med.
Vad jag inte visste var att det skulle bli mycket svårare att komma tillbaks till Linköping igen. På mitt konto ligger nu att spendera ca 20 kronor - och jag som inte ens har något jobb ännu!

Det är verkligen tunnt i plånboken just nu och resorna känns som att de bara blir dyrare och dyrare.
Kanske är dags att skaffa körkort snart ändå.
Dessutom så är ju maten inte direkt billig heller så man får verkligen kämpa för att överleva som fattig stundent.

Nu ska jag snart träffa Ellenpluppen nere på stan, det ska bli skönt att få se lite välbekanta ansikten också, även fast jag trivs som fisken i vattnet nere i samhället som kallas för Rimforsa.

Nu är det dags att fixa lite mat i magen känner jag!
Elino
2008-09-13 @ 16:02:28

Hej Emma! Trist att pengarna tryter i din kassa. Undrar bara hur ett körkort skulle lösa dina reseproblem. Vet du hur hutlöst dyrt bensin är nu för tiden. Huvva...



Kul att se att du trivs i Linköping! Dessutom vill jag efterfråga fler blogginlägg så att man kan följa ditt liv! Utan att det ska påverka det alldeles för mkt förstås.

Mnga kramar till dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0