Partner, kärlek eller bara en fråga om tid.

Har suttit framför datorn här ett tag nu, även fast jag lovade mig själv att inte sitta så länge idag.
Har kollat runt och läst i lite olika bloggar, brukar vara det som fördriver min tid framför skärmen.. :)

Jag har läst flera inlägg där man har skrivigt om betydelsen av att vara kär och att ha en partner.
Det gör mig lite ledsen att se att många människor har tappat tron på att känna sig lycklig och må bra utan att ha någon pojk- eller flickvänn.

Jag tror att alla kan lära sig att må bra utan en partner. Jag tror att förr eller senare så måste man lära sig att klara av sin vardag utan att ha någon som alltid är där för att hjälpa.

Personligen så brukar jag alltid akta mig för att bli alldeles för trygg i mig själv och i min vardag. För mig så är trygghet någonting som bara är tillfälligt - all trygghet är falsk trygghet.
Man skulle nästan kunna säga att jag är rädd för trygghet.

Självklart så fattar jag att allting inte bara är svart och vitt, någon gång så kommer alla att vilja hitta någon att stadga sig med, men innan det så tycker jag att man ska ha levt och experimenterat, försökt att hitta saker i livet som betyder något, för alla kan hitta någonting som betyder något. Det är bara en fråga om tid.

Men det finns nyanser av färgerna också, kärlek behöver inte bara vara relationen till sin partner; kärlek kan vara precis lika vacker tillsammans med en vän...

Jag tror i alla fall att alla någon gång kommer att hitta någon att dela livet tillsammans med, någon som gör en riktigt lycklig och som får en att må riktigt bra.
Det är bara en fråga om tid.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0