Regn, ge mig regn!

Regn, ge mig regn!
Droppar som faller/och landar mot rutan
som en puls i naturen/slår ner emot marken
en blick nedför gatan/och saknad fyller två längtansfulla ögon
Kännslan som spelar i kroppen/som en visa i moll innan läggdags
Kännslan - lika djup som floden efter stormen/gör de outsagda orden lika kraftlösa som dimma
Regn, ge mig regn!


Snö, ge mig snö!
I drivan längst ner på vägen/ser jag upp mot stjärnorna
under en minut då tiden är stilla/som sekunden innan en ärlig kyss
Följ med mig ut!
Vi dansar vals under dalande kristaller/som en romantisk utopi i mitten av november
December/kan vi älska varandra igen?
Snö, ge mig snö!


Liv, ge mig liv!
Ge mig tid och verklighet.
Ge mig styrka att se/att kunna le igen
Till skönhet och lyster/ - kom och måla mina läppar!
Ge mig färg att leva på/låt mig ge och inspirera!
Tid, ge mig tid!
Ge mig liv och verklighet.


Regn, ge mig regn!
Vattenpölar i sanden/och en park i skenet från en gatlykta
skuggor som gömmer sig bland molnen/och en längtan - längtan...
När nätter ger tankarna liv/är en okänd fiende din vän
och med droppar, droppar mot havets kropp/under sena sommarnätter i april.
Regn, ge mig regn!



**
17/8 - 08
**


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0