22 September 2009 - Tiden står stilla...

Tiden står stilla

Just nu är en pause för eftertanke
det är sekundrarna innan någonting stort händer

Det är tystnaden innan explosionen
det är eftertexterna innan en ny film börjar

De gammla raderna är skrivna
och nu är det dags för en helt ny bok

Just nu står tiden stilla
och den väntar på mig
den avvaktar för att se mitt nästa drag

Mitt nästa drag...?

Någonting avvikande håller på att hända
innom mig

Någonting håller på att släppa
som håller mig

Det släpper
jag känner det

Det är inte längre en vardag
där saker händer av sig själva

Det är dags att det börjar hända saker
på allvar

Det står skrivet på nästa rad

Nu

Eller aldrig



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0