Från stad till stad....

Den här bloggen är inte särskilt levande just nu. Det är delvis skönt, jag försöker ju så gott jag kan att inte låta datorn ta över mitt liv helt. Datorn är en fiktiv värld, precis som film eller litteratur, dit vi kan försvinna och glömma bort verkligheten för ett tag. Det är okej - så länge som vi inte glömmer bort oss själva.

Just nu är jag mitt uppe i en flytt som ska ta mig från småstaden Piteå till den mer levande och kreativa studentstaden UMEÅ! Jag ser verkligen fram emot att få komma dit och lära känna en stad där det finns ett bredare utbud - och speciellt att få uppleva "kulturstaden 2014"! Det kommer förmodligen att hända en hel del spännande saker under det kommande året, peppfaktorn är extremt hög!
Jag har också bestämt mig för att försöka söka mig mer till dans, jag har sökt en kurs i Lindy hop som jag hoppas att jag kommer in på - det beror ju på om det bli jämna par och så. Hoppas hoppas! Förra veckan var jag och Emma i Luleå och provade på Lindy hop en kvällskurs. Jag fastnade direkt!

Sommaren i Piteå har varit helt underbar - och det har varit väldigt intressant att få uppleva de ljusa månaderna i norrland då solen aldrig går ner. Här uppe verkar "allt eller inget" gälla - när vintern smyger sig på så är det verkligen i sin rätta bemärkelse med allt vad snö och kyla heter, och somrarna ger sitt svar på tal genom att sudda ut gränsen mellan natt och dag (dessutom har jag märkt att det kan bli riktigt varmt emellanåt också, och då menar jag så varmt att man varken orkar äta eller aktivera sig)

Ärligt talat, jag ser faktiskt fram emot att det ska bli lite mörkare och kallare nu! Det är ju rätt skönt att få dra på sig en tröja och bjuda över några vänner på te. Hösten är ju rätt fin den med :)


Som ett vattenfall av grönska... Vid ett kaffeplantage i Coorg, Madikeri, Indien.
 
Emma Roos Lindberg
2013-08-19 @ 23:40:43
URL: http://elrl.blogg.se

Fint inlägg, klokt och fint! :) Åsså är det ju alltid trevligt att bli omnämnd förstås!

Svar: Hihi ja :D man måste ju lyfta fram de som ger en bra idéer! Som t.ex. att åka runt och dansa!
Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0