Studentliv och längtan efter det vilda

Varför ska det vara så svårt att få ihop sitt liv? Skolans värld är så rutmönstrad, schablonartad och beroende av planering. Den strikta ordningen går emot hela mitt väsen som längtar efter att vara spontan, träffa nya vänniskor och prova någonting nytt.
Den här julen kommer att bli den kortaste i mitt liv, jag kommer att komma hem till staden Karl den 19 december - och den 25e lämnar jag det kalla landet Svensk och åker mot varmare breddgrader, yogans Mecca, curryns huvudland, de explosionsartade färgernas paradis och inte minst de ståtliga elefanternas och glada kamelernas centra - INDIEN!

Allting händer så fruktansvärt snabbt, snart är det väl dags att gå ut och jobba som musiklärare?

**



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0