Att vända på det.

Säkert behöver alla jobba med sig själva och sin självkännsla.
Jag skulle behöva säga följande till mig egen spegelbild ibland:


Jag behöver inga böcker som handlar om självkännsla, kärlek, sex, relationer - eller på annat sätt har att göra med hur man ska bete sig emot människor i sin omgivning, för att motarbeta min ångest. Jag behöver ingen av dessa kunskaper eftersom jag inte har någon ångest och inte behöver någonting mer än det jag redan har. Jag har all den kunskapen som jag behöver.

Jag behöver inte fundera över vilka kläder jag ska ha på mig eller hur jag ska göra mig i ordning i början av dagen för att känna mig snygg och vacker. Jag behöver inte lägga tid och energi på att titta på mig själv i spegeln och känna ångest inför hur jag ser ut, för jag är redan snygg och vacker, oavsett vem jag väljer att vara eller hur jag ska se ut.

Jag behöver inte längre fundera över hur jag ska bete mig emot andra människor eller hur de ska uppfatta mig som person. Jag behöver inte längre känna någon ångest inför hur jag ska bli sedd i andras ögon, för i andras ögon är jag perfekt, precis som de är perfekta för mig. Oavsett vem jag väljer att vara är jag alltid accepterad att vara jag.

Jag behöver inte andras fysiska eller verbala bekräftelse. Jag behöver inte längre fundera över vad just den här människan vill ha ut av mig som person, eftersom jag redan är den jag är och jag bara har mig själv att ge. Därför behöver jag inte vara någon annan än mig själv och inte heller gå in i någon roll för att passa in i den mallen som jag tror att man förväntar sig av mig.


Ingen behöver känna ångest eller oro inför hur man ska bli uppfattad av andra människor. Man behöver aldrig vara någon speciell för någon annan, för i andras ögon är man redan den man är. Man kan inte bli någon annan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0