SJ;s sjuka system!

Jag sitter på tåget från Göteborg och är påväg till Örebro igen. Jag upptäckte ganska snart som jag satt mig på tåget att det visst går ända fram till Örebro. Jag har bara bokat till Hallsberg och ska sedan byta för att ta mig till Örebro. Helt onödigt när jag tydligen kan sitta kvar och komma fram ändå!

Jag frågar konduktören om jag inte kan få köpa biljett på tåget "Ja för 100kr!"

100kr?? Vi pratar nu om ungefär 20 minuter, mellan Hallsberg och Örebro! Dessutom så kostede min biljett mellan Göteborg och Hallsberg 195kr!

Men vänta! Jag har ju min laptop med mig, och bärbart bredband och allting!

Så medans jag fortfarande sitter på SJ-tåget så går jag ut på nätet och köper biljett från Hallsberg-Örebro -  samma tåg som jag sitter på nu - för 41kr! Känns genast lite skönare i fickan.

 

SJ har ett mystiskt system som man nog aldrig kommer att förstå sig på!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0