Pause..

Det kan hända att det inte blir så mycket uppdateringar på bloggen nu på ett tag fram över. Jag vet ju att det trotts allt finns några hängivna därute som faktiskt går in och läser här och undrar vad man gör om dagarna egentligen;)

Varför jag har bestämnt mig för att "ta en pause" är för att jag helt enkelt inte mår bra av att skriva längre. Förut var det mycket av en "rensningsprocess", för att ta bort lite gammal skit och lägga in lite ny. Nu börjar det visst bli mer utav en Soptips-sammlare och jag snarare fyller på mig med skit ju mer jag skriver. Jag börjar tänka mera, känna mera och analysera mera. Inte bra. Tyvärr.

Noveller och andra grejer det är en sak! Men jag ska från och med nu försöka att inte skriva ner vartenda liten tanke som strömmar till i hjärnan. Det är dags att börja slappna av.

Kommer nog att fortsätta utrensningen i mitt rum också, slänga gammla saker som jag skrivit som bara slänger tillbaka massa tankar. Kul kanske för barnbarnen att läsa när man inte längre finns, men mest bara jobbigt att veta att det ligger saker i lådan som man skrev någon gång i högstadiet... Gammla tankar och kännslor måste bort!

 

Jag tänker därför göra ett litet uppehåll här på bloggen, för att istället få lite tid för mig själv och fokusera på vad som är bra för mig. Låta tankarna få vara uppe i huvudet lite också, tror faktiskt att det kan vara bra att låta dem vara det ibland, för omväxlings skull.

 

Tillsvidare fortsätter jag med körkortet, cellolektioner och pianoövande.

 

Ha det toppen så länge! Och njut midsommar!:)

 

/Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0