Åh det är så typiskt mig att fastna!

Det var ju inte ens meningen att jag skulle sätta mig i soffan och börja se på TV. Men redan det första programmet som kom upp när jag slog på den gjorde att jag inte kunde slita mig.

Någon som har hörtalas om Anne på Grönkulla innan? Det är en gammaldags serie från 1987, baserad på bokserien från 1900 som har samma namn. Jag fastnade direkt för serien med alla sina vackra miljöer, de långa klänningarna med spets, de stiliga männen i kostymer, resorna med häst och vagn... Jag älskar det!

 

Så nu är jag jätte sugen på att låna boken på biblioteket och stänga in mig på rummet denna blöta och gråa dag. Jag fastnar visst alltid vid de gammaldagsa miljöerna och sagorna.

 

 

 

Från serien

Anne på Grönkulla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0