och nu då..?

Jag tror egentligen inte att jag var redo för ett år på folkis nu.
Jag har haft ett riktigt fint år här, men jag tror att jag hade kunnat njuta mer av livet här om jag hade gjort någonting annat ett tag först... Livet på folkhögskolan är mycket speciellt, och jag är ganska säker på att jag kommer göra om det! Nästa gång kommer jag att ha jobbat en del och kanske rest lite och jag kommer känna att folkhögskolelivet verkligen är en metropol för umgänge och gemenskap. Här finns det frihet!

Nu är det precis en vecka kvar och detta är sista helgen vi har tillsammans.
Förut stod jag och pratade med några härliga tjejer här på skolan som jag egentligen bara har pratat lite löst med i matsalen... Vi stod och pratade och skrattade och bytte telefonnummer och bestämde att vi nog kommer hitta på någonting ikväll. Då insåg jag hur lite som jag egentligen har gjort det här året, vad många människor som jag inte har sett och blev lite besviken på att jag inte har passat på att untyttja hur lätt det är att skaffa nya kontakter och lära känna nya människor här.
Om jag hade haft lite bättre självförtroende och inte bara krampaktigt försökt hålla mig fast vid de människor som jag för tillfället kännt mig trygg med så kanske det här året hade sett helt annorlunda ut? Kanske hade det varit mer variation mellan dagarna med lite annat umgänge?

Om du någonsin funderar på att gå folkhögskola - tveka inte! Du kommer att ha ett fantastiskt inspirerande år och du kommer verkligen att få testa dig själv och dina egna gränser. Folkis, mer än något annat, gör att du växer som människa och du lär verkligen känna nya sidor av dig själv.

Men framför allt: Passa på och njut! Det du upplever här kommer du inte uppleva någon annan stans.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0