Känner du nått?

Ett sår som blöder. Känner du nått...
Känner du nått?
Du har kalla fingrar. Känner du nått...
Känner du nått?
En hand som värmer. Känner du nått...
Känner du nått?
Din panna glöder. Känner du nått...
Känner du nått?

Du har stearin i pälsen, hud som kliar.
Tomma röster och huvudpina.
Vems var rösten som ekar mot betongen?
Sandkorn i mungipan, du kysser mig i soluppgången.
Vackra är orden som målar kärlek som svider.
Är längtan starkare när drömmarna lider?
Tankar flimmrar bak ett ögonlock. Har du förstått?
Känner du nått...?

Snö i nacken. Känner du nått...
Känner du nått?
Dina läppar darrar. Känner du nått...
Känner du nått?
Ett finger mot halsen. Känner du nått...
Känner du nått?
En röst i natten. Känner du nått...
Känner du nått?

Ett andetag, du är nära.
Du ger för du orkar inte bära.
Du ler för du vet vad som är på gång.
Du vet inga ord, du lever genom sång.
Du har handen i fickan för du känner dig trygg.
Jag lägger armarna om din stolta rygg.
Kärlek är störst med inslag av grått.
Känner du nått... Känner du nått?

Är detta ett avstånd som duger?
Hur långt har vi gått?
Jag tror att jag känner nått...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0