Första doppet...

Igår tog jag årets första dopp i plurret!
Det var inte varmt!!


Först med vatten upp till anklarna.
Stilla i någon minut, försöker vänja sig vid kylan.
brrr....
Går upp på land
sen i igen.
Upp igen.

Sitter en stund på strandkantens sittplats och bara betraktar vattnet.
fryser vid bara tanken
- men det är ju så varmt!

Betraktar vattnet en riktigt lång stund.
Tänker; tänk inte...
Försöker stänga av, sen bara rusar ner i vattnet och skiter i att hela bottnen är full av massa sten som hugger tag i fötterna.
Aj.
Kastar mig i det iskalla vattnet som bränner mot huden och ända in i blodomloppet, låter min kropp bli ett med stenarna.
Snabbt upp! Det är inte skönt alls...
Tvålar in kroppen och schamponerar in håret.
Snabbt i - snabbt upp.
Aldrig mer igen.
Aldrig mer...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0