MSN håller på att ta över världen!!!

Detta är ett faktum som jag får bekräftat dagligen.
Inte minst då Emil Jensen var på skolan och berättade om när han hade upptäckt två tjejer på stan som inte kramades och pussades när de skiljdes åt utan sa helt enkelt till varandra: "puss och kram".

Håller vi på att helt förlora förståndet? Håller msn på att göra oss till helt och hållet ofysiska människor (robotar?)  i denna teknikdominerande värld som mer och mer börjar likna en komisk framtidsfilm från 80-talet?!

Dessutom så är ju msn-världen väldigt stor och man vet aldrig vad man kan råka stöta på under sin vistelse.
Detta hände mig för lite mer än en timme sen...

Min kompis Niklas logar in.
Kul, tänker jag, han är ju inte inne så ofta, inte minst för att han precis har skaffat sig sin msn...
men sisst som jag pratade med honom på msn så gick det ju inte så jätte bra - han var ju inte ens säker på vem jag var!
därför så börjar jag lite mer försiktigt den här gången genom att skriva "hej det är emma!"
han verkar inte fatta någonting, även fast jag förklarar klart och tydligt vem jag är (vi skulle ju ses på torsdag, när sundstagymnasiets egen julkonsert går av stapeln!)
jag blir ju lite fundersam över att han inte fattar vem jag är så jag ringer till honom för att få lite klarhet i vad som pågår egentligen!

men Niklas i andra änden fattar ingenting vad jag pratar om. (Vadå? msn? nej jag är inte inne på msn....)

Så jag frågar ju helt enkelt Niklas-På-Msn om det inte är Niklas som bor i skåre.
Skåre? Nej nej, det här är Niklas som bor i Södertälje!
ops..
Retodik
2007-12-21 @ 23:18:27
URL: http://www.retodik.blogspot.com

Jag vill inte vara superneggo... men...

Emil Jensen drog samma sketch typ tre år sedan. Jag har hört två gånger... och mött typ 10 personer som sagt att han alltid kör samma nummer.

Och... nej det är inte msn som håller på att ta över världen. Det är människan (världen) som håller på att ta över msn (internet)!

Emma, svar till: Retodik
2007-12-23 @ 12:13:50
URL: http://eaylinds.blogg.se

Jag kan inte annat än att hålla med dig - nog för att Emil Jensen gör bra musik, men det kanske är dags för honom att ta en kort tanke-pause..?

Sen så skulle jag vilja tillägga en liten sak...
om det nu är människan som håller på att ta över msn, hur kommer det sig då att vi börjar använda datanörd-förkortningar som LOL, OMG, BRB, WOW........... i vårat vardagliga språk!?!

/Eaylinds




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt krypin

Att vara nybörjare är också att växa.

RSS 2.0